• stem van de vergeten dieren in de Nederlandse vee-industrie

Laatste nieuws

19 okt 2013

70 kalfjes verbrand

Vanmorgen zijn er in Hexel weer 70 kalfjes verbrand. In 2013 zijn al minimaal 37.743 dieren omgekomen in 14 stalbranden. Stallen zijn vaak slecht beschermd tegen brand. Lees meer

18 okt 2013

AH stunt vaker met plofkip

Ondanks mooie beloftes, gooit Albert Heijn bijna drie keer vaker plofkip in de reclame dan een jaar geleden en drijft daarmee de verkoop van plofkip op. Lees ons persbericht of lees op NOS.nl of in de Spits.

5 okt 2013

Reclame Commissie bevestigt kreupelheid

Volgens de Reclame Code Commissie zijn de wetenschappelijke onderzoeken waarop Wakker Dier zich baseert 'voldoende basis' om te concluderen dat de helft van de plofkippen bij Albert Heijn en Jumbo kreupel is gefokt. Lees meer.

4 okt 2013

Helft kinderen wil lievelingsgerecht laten staan op (EetGeen)DierenDag

De meerderheid van de jongeren vindt het belangrijk dat Dierendag wordt gevierd. Lees meer.

3 okt 2013

Transparant jaarverslag

Wakker Dier kreeg een rapportcijfer 8,3 en een vijfde plek voor het transparantste jaarverslag van 2012. Lees hier meer over de Transparantprijs en lees hier ons jaarverslag.

2 okt 2013

Bedrijven doen massaal mee met EetGeenDierenDag

Onder andere de kantines van Google, de Apenheul, Capgemini, Eneco, Vodafone en Alliander serveren geen dieren op Dierendag. Lees meer.

29 sep 2013

4 oktober = EetGeenDierenDag

Wakker Dier start vandaag de campagne voor de derde ‘EetGeenDierenDag’, om van 4 oktober dé dag te maken dat heel Nederland geen dieren eet. Lees meer over EetGeenDierenDag!

22 sep 2013

Zeven ziekenhuizen bannen plofkip

Weer lieten zeven ziekenhuizen aan Wakker Dier weten de plofkip in de patientenmaaltijden te vervangen door kip met 1 of 2 Beter Leven sterren. Deze kippen krijgen minder antibiotica. Lees meer.

19 sep 2013

Wakker Dier wint een NRC Charity Award

Hoera, dankzij onze trouwe achterban hebben wij gisteren de publieksprijs gewonnen van de NRC Charity Awards! De prijs: 300.000 euro aan gratis advertentieruimte in de NRC of NRC next! Bekijk hier de winnende advertentie.

14 sep 2013

McDonald's liegebeest 2013

 McDonald's is door het publiek gekozen tot liegebeest 2013 en krijgt bij het programma Kassa de prijs uitgereikt. De fastfood-multinational liegt haar klanten voor over het gebruik van plofkip. Lees meer.

Vorige8  9  10  11  12  | Volgende

successen van Wakker Dier

wat doet Wakker Dier?

In de Nederlandse vee-industrie produceren we jaarlijks zo'n 500 miljoen dieren, vaak onder afschuwelijk omstandigheden. Wakker Dier geeft deze ‘vergeten’ dieren een stem. Wij schudden iedereen wakker, want iedereen kan kiezen voor een beter dierenwelzijn.

wat kun jij doen?