• stem van de vergeten dieren in de Nederlandse vee-industrie

Laatste nieuws

14 sep 2013

McDonald's liegebeest 2013

 McDonald's is door het publiek gekozen tot liegebeest 2013 en krijgt bij het programma Kassa de prijs uitgereikt. De fastfood-multinational liegt haar klanten voor over het gebruik van plofkip. Lees meer.

13 sep 2013

Bestaande stallen niet brandveiliger

Jaarlijks verbranden tienduizenden dieren in stallen. Dieren in stallen zijn niet beter beveiligd tegen brand dan wc-rollen in opslagloodsen. Nieuwbouwstallen worden brandveiliger, bestaande stallen niet.

11 sep 2013

Plofkip niet langer 'Excellent'

Albert Heijn vervangt de plofkip in Excellent ovenschotels door betere kip na Liegebeest nominatie. Dit is het eerste succes in de onze Liegebeest verkiezing 2013.  Lees Meer

6 sep 2013

Gesjoemel met vlees

Gesjoemel met vlees is dagelijkse praktijk in grote slachthuizen. Zo blijkt uit een reportage van het programma Zembla. Kijk de hele uitzending over heretikettering, poepbacteriën, intimidatie en fraude.

27 aug 2013

Consument ruilt plofkip in voor betere kip

De verkoop van plofkip lag het afgelopen half jaar 6% lager dan twee jaar geleden.  De verkoop van (duurdere) diervriendelijkere kip nam met 80% toe. Lees meer

26 aug 2013

Wie wordt het Liegebeest van 2013?

Dit jaar zijn genomineerd: de reclames van FrieslandCampina en McDonald's, de verpakkingen van AH Excellent, Arla Natura en het Duurzaam Paling Fonds. Stem op jouw favoriet!

20 aug 2013

Amper diervriendelijke keus

Bij bijna driekwart (73%) van het kip-assortiment in supermarkten kunnen klanten alleen voor plofkip kiezen en is er geen diervriendelijker alternatief te koop. Lees meer.

18 aug 2013

Misleiding aangepakt

13 Grote geitenkaas- en melkproducenten gaan hun verpakkingen aanpassen. Ze hadden mooie plaatjes van geiten in de wei op de verpakking staan maar de geiten stonden in werkelijkheid altijd opgesloten in stallen. Lees meer.

14 aug 2013

Verkoop plofkip daalt

De verkoop van plofkip is de afgelopen 2 jaar, sinds de start van onze plofkipcampagne, met zo'n 6% gedaald. Lees meer.

31 jul 2013

Tv campagne

Wakker Dier start 1 augustus een nieuwe tv campagne tegen de verkoop van plofkip bij Albert Heijn en Jumbo. Klanten worden erop gewezen dat de helft van de gangbare kip in deze winkels kreupel is. Lees meer.

Vorige8  9  10  11  12  | Volgende

successen van Wakker Dier

wat doet Wakker Dier?

In de Nederlandse vee-industrie produceren we jaarlijks zo'n 500 miljoen dieren, vaak onder afschuwelijk omstandigheden. Wakker Dier geeft deze ‘vergeten’ dieren een stem. Wij schudden iedereen wakker, want iedereen kan kiezen voor een beter dierenwelzijn.

wat kun jij doen?