Beeld: supermarktschap verse kip

Gewonnen zaken Reclame Code Commissie

In 2020 wonnen we meerdere zaken bij de Reclame Code Commissie (RCC). Waaronder die tegen een advertentie van de Vereniging van de Nederlandse Pluimvee verwerkende Industrie (Nepluvi). De advertentie schiep een vals positief beeld van de leefomstandigheden van de Europese kip. De RCC dwingt Nepluvi nu om eerlijk te communiceren.

Eet Geen Dierendag

3 miljoen deelnemers Eet Geen Dierendag

De afgelopen jaren hebben we, met steun van de Postcode Loterij, Eet Geen Dierendag kunnen uitbouwen tot een steeds groter succes. Vanwege de coronacrisis was onze tiende Eet Geen Dierendag voornamelijk digitaal. Er deden bijna drie miljoen mensen mee en velen deelden #eetgeendierendag op social media. Fantastisch om zoveel enthousiasme te zien!

WD_Beeld Mailing Feb 2021_9

Aanbod vega-aanbiedingen verdrievoudigd

Sinds 2015 noteert Wakker Dier de aanbiedingen voor  vleesvervangers uit de supermarktfolders van de twaalf grootste supermarktketens. Het aantal vega-stunts is opgelopen van 8% in 2015 naar 21% in 2020. Dat is goed nieuws voor de dieren. Want hoe meer aanbiedingen voor vleesvervangers, hoe makkelijker mensen een diervriendelijke keuze maken.

WD_Beeld Mailing Feb 2021_7

80.000 handtekeningen tegen hittestress

Miljoenen dieren lijden onnodig of sterven ’s zomers door de hitte. Onder het motto ‘Laat minister Schouten zweten’ startten we een petitie voor een Nationaal Hitteplan voor Dieren. Bijna 80.000 mensen tekenden voor maatregelen voor de dieren op hete dagen. In september overhandigden we de handtekeningen, plus een tien stappen actieplan aan de minister.

We gaan door!

Ook in 2021 blijven we misstanden aankaarten en campagne voeren voor een beter leven voor de dieren in de vee-industrie. Samen maken we van 2021 een beter jaar voor de dieren.