• stem van de vergeten dieren in de Nederlandse vee-industrie
  • wd liegebeest website middenpagina 02

Wie is het grootste Liegebeest?

Bedrijven gebruiken misleidende praatjes en plaatjes om consumenten tóch hun producten vol dierenleed in de maag te splitsen. Het moet eens afgelopen zijn met dat dieroneerlijke gedrag! Laat je horen en stem op het product of de reclame die jij het meest misleidend vindt. 

De verkiezing is al een succes: inmiddels hebben de genomineerden Friesche Vlag en Rio Mare hun product aangepast! Ze zijn uit de verkiezing gehaald.

Eerst meer lezen over de kandidaten? Kijk hier voor aanvullende informatie.

Al 18700 mensen hebben hun stem uitgebracht

Stem nu op een van deze kandidaten:

Geen lof voor Almhof

In die reclames van Almhof dartelt alles en iedereen in de alpenwei. Jammer genoeg zien veel van de koeien vooral de binnenkant van de stalmuren. Een deel van de melk van Almhof is namelijk stalmelk. Geen lof voor Almhof dus. Stem nu op Almhof!

Stalham van de Appie

Mooi, die foto van varkens in de wei in de Allerhande. Maar de varkens die gefokt worden voor ‘luxe’ serranoham krijgen de Spaanse zon nooit te zien. Zij zitten hun hele leven lang opgesloten in krappe, benauwde hokken, zonder stro of modder om te wroeten. De verhaaltjes van Albert Heijn nemen we dus voortaan met een korreltje zout. Stem nu op AH ham!

“Very depressed fish”

De kweekzalm van Albert Heijn is volgens hun gelikte commercial ‘very happy fish’. De supermarkt bluft dat de zalm in het water van de fjorden alle ruimte heeft om te zwemmen. Maar in werkelijkheid zitten er 10.000 tot 400.000 kweekzalmen in drijvende kooien. En met vijf dieren per m3 heb je niet echt zeeën van ruimte. Deze zielige zalmen blije vissen noemen is meer dan een glad verkooppraatje, Albert Heijn. Dat stinkt! Stem nu op AH kweekzalm!
X
  • Jouw keuze



  • Maak een keuze...
Bevestig jouw keuze