• stem van de vergeten dieren in de Nederlandse vee-industrie
  • kiloknaller visual home

Plannen 2017

Bedrijven aanspreken staat centraal

Nu vrijwel alle supermarkten ‘plofkip-vrij’ zijn, spreken we andere kipverkopers zoals restaurants, fastfoodketens en achterblijvende A-merken aan. We vragen om over te stappen op kip met minimaal één Beter Leven ster.

We gaan op volle kracht door met onze campagne tegen de kiloknaller. We verzoeken supermarkten om te stoppen met reclame voor industrievlees. En moedigen hen aan om juist diervriendelijker vlees te promoten. Voorlopers zetten we in het zonnetje en achterblijvers spreken we publiekelijk aan.

Onze werkwijze blijft ongewijzigd

We maken gebruik van rapporten, onderzoek, persberichten en reclame om bedrijven aan te spreken en heel Nederland wakker te schudden. Bekijk de pagina over onze werkwijze.

Diervriendelijke consumptie stijgt

Steeds meer mensen passen hun voedingspatroon aan. We verwachten een daling in de vleesconsumptie van bijna 1,5%. Dat komt daarmee uit op 73,3 kg per hoofd van de bevolking, terwijl dit in 2010 nog 81 kg was. Mede dankzij onze campagnes verschijnen er steeds meer dier-vriendelijkere producten in het schap. We verwachten dat dit eind 2017 uitkomt op 40% van al het aanbod, omdat al het varkensvlees dan minimaal 1 Beter Leven ster heeft.

Steeds meer mensen helpen onze droom verwezenlijken

Onze droom – een beter leven voor de dieren in de vee-industrie – vindt steeds meer weerklank in alle delen van de samenleving. We rekenen in 2017 weer op een gezonde groei van 5% in de baten uit donaties, gevoed door een groeiend aantal donateurs en hogere giftbedragen.

Meer weten over onze plannen?

Lees dan hoofdstuk 2 van ons jaarverslag over 2016. Daarin vindt je een overzicht van de belangrijkste resultaten van 2016 en de plannen voor 2017 - met bijhorende scorekaart

Je kunt ook een papieren exemplaar van het jaarverslag 2016 bestellen.

successen van Wakker Dier

Laatste update: december 2016.

wat kun jij doen?