Zesde EetGeenDierenDag

Ook dit jaar eten veel mensen op Dierendag geen dieren. Meer dan 50 bedrijven en organisaties hebben zich opgegeven op de website van Wakker Dier. Hieronder bevinden zich kleine bedrijven zoals de hondenschool Blij & Gehoorzaam, scholen zoals het Vechtdal college in Hardenberg, maar ook bekende namen zoals Stichting AAP, Aeneas Media, GoodBite, GasTerra en het kantoor van ING op de Zuidas in Amsterdam. Ook de biologische snackbar Natuurlijk Smullen doet mee, net als de restaurants Pikoteo en Bret in Amsterdam en De Saeck in Breda.
Daarnaast hebben veel cateraars zich aangesloten bij de actie, waaronder Albron, Hutten, Eurest en Vitam. Dat is goed nieuws, want zij bereiken nog veel meer bedrijfsrestaurants waar deze Dierendag mensen op een positieve manier kennismaken met vegetarisch eten.

Etentje waar geen kip komt!

Naast bedrijven en organisaties doen ook ontzettend veel consumenten mee. Via de website van Wakker Dier kon je je opgeven om een speciaal EetGeenDierenDag etentje te geven voor familie of vrienden: een etentje waar dus geen kip komt. En ook geen rund of varken, maar wel veel gezellige vrienden en familie. 678 mensen hebben al aangegeven dat zij een vegetarisch diner organiseren. Hiernaast kan iedereen zich nog steeds meedoen voor EetGeenDierenDag door vegetarisch te lunchen, ’s avonds vlees- en visloos te koken, posters op te hangen en/of door de boodschap te verspreiden via social media (#EetGeenDierenDag). Samen geven wij zo op Werelddierendag aandacht aan alle dieren. Dat is tenslotte waar Dierendag voor bedoeld is.