• stem van de vergeten dieren in de Nederlandse vee-industrie
  • dier en industrie lespakket

Lesmateriaal Wakker Dier

Dierenwelzijn in de Nederlandse veehouderij: alle leerlingen hebben ermee te maken. Elke dag opnieuw. Het onderwerp is vaak op tv, internet en in de krant. Maar ze krijgen het ook letterlijk op hun bord.

Met het lesmateriaal dat wij hier aanbieden, kun je de leerlingen op een plezierige en inspirerende manier laten nadenken over hun dagelijkse voedsel. We hebben een les voor het basisonderwijs (10-12 jaar) en de onderbouw van het voortgezet onderwijs (12-14 jaar). De opdrachten zijn ontwikkeld in samenspraak met educatiespecialisten.

dierennieuws

15 jul 2014 Albert Heijn misleidt

De 'Hollandse kip' die Albert Heijn sinds kort verkoopt als vervanger van de plofkip, is niet 'verantwoord'. Albert Heijn misleidt haar klanten, zo oordeelt de Reclame Code Commissie. Lees meer.

15 jul 2014 Kooi-ei campagne

Wakker Dier is een campagne gestart tegen de verwerking van kooi-eieren in producten als koekjes, cake en mayonaise of in restaurantmenu's. De campagne is gestart met radiospots tegen de verkoop van kooi-ei bij (horeca)groothandels Hanos en DeliXL. Lees meer.

4 jul 2014 Stunts met industrievlees weer toegenomen

Supermarkten zijn weer meer gaan stunten met industrievarkensvlees en plofkip. Dat blijkt uit de reclamemonitor van Wakker Dier. Wakker Dier start een nieuwe campagne tegen reclame voor plofkip. Lees meer.

meer informatie