KFC heet vanaf nu KFP Bron: www.youtube.com

A change is gonna come

De reclamecampagne van Wakker Dier is een parodie op de commercial van KFC: “A change is gonna come. Want onze kip is zoveel meer dan gewoon chicken. Onze kip groeit bijna twee keer zo snel als normale kip. Wordt met bizar weinig ruimte absurd groot. En dat allemaal zonder daglicht! En omdat we gek zijn op de ‘Real Deal’, heten we vanaf nu Kentucky Fried Plofkip.”

Wakker Dier wil dat KFC per direct stopt met de verkoop van plofkip. For real.

De plofkip van KFC

Wakker Dier voert voor het eerst een grootschalige campagne tegen KFC. De keten was altijd een kleine speler in vergelijking met McDonald’s, maar is de laatste paar jaar aan een opmars begonnen. Momenteel heeft KFC 58 vestigingen. Plofkip vormt daarbij de basis voor hun menu. Deze groeit in zes weken op tot een vleeshomp van 2,3 kilo. Ze kunnen vaak moeilijk lopen en staan hun leven lang in hun eigen poep.

KFP-02-Website-Afbeelding-1600x900px3