• stem van de vergeten dieren in de Nederlandse vee-industrie

Successen van Wakker Dier

Wakker Dier behaalt resultaat voor de dieren! Hieronder een aantal belangrijke successen die wij (samen met collega-organisaties) in de afgelopen jaren wisten te boeken.

plofkip succesPlofkip

Veel grote A-merken en supermarkten zijn gestopt met plofkip of stoppen dit jaar nog. Bovendien stijgt de verkoop en consumptie van Beter Leven kip snel.

legkip buitenLegbatterij

Legbatterijeieren zijn weg uit de schappen van alle grote supermarkten. Ook de meeste A-merken stapten van het gebruik van kooi-ei af.

kalf buitenBlank kalfsvlees

Alle grote supermarkten zijn gestopt met de verkoop van blank kalfsvlees.

big biggetje buitenOnverdoofde castratie

Jaarlijks worden miljoenen biggen niet meer onverdoofd gecastreerd. Het merendeel van de biggetjes wordt zelfs helemaal niet meer gecastreerd.

succes foie gras eendenlever ganzenleverFoie gras

Veel restaurants, bedrijven en alle supermarkten stopten met de verkoop van foie gras: de vervette lever van gedwangvoederde ganzen en eenden.

Stal met brandpreventieStalbranden

Nieuwbouwstallen moeten voortaan beter tegen brand beschermd worden: er moet toegang zijn tot bluswater en elektrische installaties worden vaker gecontroleerd.

liegebeest ontmaskerdLiegebeesten ontmaskerd

Veel producenten haalden misleidende plaatjes en leuzen van de verpakking af, na protest van Wakker Dier. Pas met een eerlijke verpakking, kun je als klant echt een eerlijke keuze maken.

facebook wakker dierSteeds meer bijval

Ruim 125.000 mensen volgen Wakker Dier op Facebook en helpen dagelijks de dieren door mee te discussiëren en onze berichten te verspreiden.

Beter Leven kenmerk van de Dierenbescherming

Verkoop met welzijnskeurmerk stijgt

De verkoop van vlees, melk en eieren met een welzijnskeurmerk neemt hard toe ten koste van producten uit de gangbare vee-industrie.

succes vleesconsumptieVleesconsumptie daalt

Voor het eerst sinds tientallen jaren, is er een neerwaartse trend te zien in de vleesconsumptie in Nederland. Er komen steeds meer flexitariërs.

recente succesvolle acties

14 mar 2017 Meer kip met keurmerk!

Goed nieuws: consumenten kiezen steeds vaker voor kip met een keurmerk. Het omzetaandeel groeide afgelopen jaar met 20%. Wakker Dier voert campagne tot alle kip is voorzien van een keurmerk. Lees meer. 

Laatste update: maart 2017.

wat kun jij doen?