Radiospot

Aldi voegt zich hiermee bij Albert Heijn, Lidl, Jumbo en Plus, die al eerder beloofden over te stappen op kip met minimaal één Beter Leven-ster van de Dierenbescherming. Wakker Dier zet de vijf supermarkten die overstappen in het zonnetje met een radiospot. Hiermee geeft de dierenwelzijnsorganisatie ook een signaal af aan de overige supermarkten dat zij niet meer achter kunnen blijven.

Nog twaalf

Twaalf Nederlandse supermarkten hebben nog niet toegezegd het welzijn van hun kip te verbeteren. Al deze supermarkten – waaronder Coop, DekaMarkt, Dirk en Hoogvliet – zijn lid van de inkooporganisatie Superunie. Gezamenlijk hebben zij een marktaandeel van ongeveer twintig procent. Oostrik: “Een voordeel is dat deze inkooporganisatie nu gezamenlijk de beslissing kan maken om het leven van hun kip te verbeteren.”

Beter Leven-kip

Wakker Dier pleit al jaren voor een beter kippenleven. Kippen met één Beter Leven-ster van de Dierenbescherming krijgen meer ruimte en daglicht in de stal. Ze groeien langzamer, in een gezonder tempo. De dieren kunnen in een overdekte uitloop naar buiten, met frisse lucht en ruimte om te scharrelen.