Wakker Dier is klaar met stuntzucht van Albert Heijn

Wakker Dier lanceert vandaag een radiospot tegen het stuntgedrag van Albert Heijn. De organisatie wil dat de supermarktketen stopt met vleesaanbiedingen zonder dierenwelzijnskeurmerk. “Onacceptabel dat Albert Heijn de dieren laat opdraaien voor hun stuntzucht. Dat moet echt stoppen,” aldus Anne Hilhorst van Wakker Dier.

Slechte score

In de aanbiedingsfolders van Albert Heijn stonden vorig jaar in totaal bijna 1.300 kiloknallers. Daarmee eindigt de grootgrutter hoog in de kiloknallermonitor van Wakker Dier. Deze monitor vergelijkt de vleesaanbiedingen van twaalf supermarktketens.

Dierenleed

De radiocommercial maakt onderdeel uit van de kiloknallercampagne van Wakker Dier. Supermarkten proberen met kiloknallers zoveel mogelijk mensen naar hun winkels toe te lokken. Ondertussen gaat achter de kiloknaller veel dierenleed schuil.