Wakker Dier lanceert radiocampagne tegen DEEN

Wakker Dier start vandaag met een radiocampagne gericht tegen supermarktketen DEEN. Deze super stunt veel met kiloknallers, vlees zonder dierenwelzijnskeurmerk. “DEEN eindigt regelmatig bovenin onze kiloknallerranglijst. Mede door hun gestunt worden dieren veroordeeld tot een vreselijk leven in industriële stallen. En dat moet stoppen,” aldus Anne Hilhorst van Wakker Dier.

Welzijnsproblemen

In Nederland leven miljoenen dieren in de vee-industrie. Daarvan belanden vele als kiloknaller in de supermarkt. De welzijnsproblemen bij de dieren achter de kiloknallers zijn groot. Zo leven industrievarkens in kale hokken, komen kippen nooit buiten en worden Ierse runderen onverdoofd gecastreerd.

Stop de kiloknaller

Wakker Dier wil dat supermarkten diervriendelijkere producten aanprijzen in plaats van kiloknallers. Hilhorst: “Als DEEN alleen vlees met een keurmerk in de aanbieding zou doen, kiezen klanten eerder voor zo’n alternatief. En daarmee krijgen meer dieren een beter leven.”

Hier vind je meer informatie over de kiloknallers van DEEN en hoe je mee kunt doen aan deze actie.