Radiospot tegen de ‘lokkip’ van Albert Heijn

Wakker Dier lanceert vandaag een radiospot tegen de kip-kiloknallers van Albert Heijn. De organisatie wil dat de supermarktketen ophoudt klanten te lokken met vlees zonder dierenwelzijnskeurmerk. “Albert Heijn heeft het voor haar klanten prima geregeld met een boodschappenservice en zelfscanners, maar voor bijvoorbeeld de kippen lopen ze de kantjes er vanaf,” aldus Anne Hilhorst van Wakker Dier.

Meeste kiloknallers

In de aanbiedingsfolders van Albert Heijn stonden vorig jaar in totaal bijna 1.300 kiloknallers. Daarmee hebben zij de meeste kiloknallers van de twaalf grootste supermarktketens. Nog altijd meer dan de helft van de vleesaanbiedingen bij Albert Heijn is een kiloknaller. Daarmee eindigde de grootgrutter hoog in de kiloknaller-monitor van Wakker Dier.

Dierenleed

De radiocommercial maakt onderdeel uit van de kiloknallercampagne van Wakker Dier. Supermarkten gebruiken kiloknallers om zoveel mogelijk mensen naar hun winkels toe te lokken. Ondertussen gaat achter de kiloknaller veel dierenleed schuil.