Wakker Dier heeft nieuwe aanbieding voor Jumbo

Wakker Dier is vanaf vandaag op de radio te horen met een speciale aanbieding voor supermarktketen Jumbo: als Jumbo stopt met kiloknallen, dan komt Wakker Dier een avondje kassa draaien. De stichting wil dat Jumbo stopt met de promotie van vlees zonder dierenwelzijnskeurmerk. “Supermarkten die blijven kiloknallen, drijven bewust de verkoop van het meest dieronvriendelijke vlees op. Dat kan echt niet meer,” aldus Anne Hilhorst van Wakker Dier.

Slechte score

Wakker Dier spreekt supermarkt Jumbo aan, omdat de grootgrutter in het eerste driekwart jaar van 2018 hoog eindigde in de kiloknallerranglijst. Hierin worden de vleesaanbiedingen van twaalf supermarktketens met elkaar vergeleken. Jumbo eindigde hoog, omdat zij veel meer kiloknallers had dan vleesaanbiedingen mét dierenwelzijnskeurmerk. Meer dan zestig procent van de vleesaanbiedingen bij Jumbo is een kiloknaller.

Dierenleed

Wakker Dier nam de kiloknallers van Jumbo al eerder op de korrel. In deze radiospot bood de stichting aan om een dagje te komen vakkenvullen als Jumbo zou stoppen met kiloknallen. Beide radiocommercials zijn onderdeel van de kiloknallercampagne. Supermarkten proberen met kiloknallers zoveel mogelijk mensen naar hun winkels te lokken. Achter de kiloknaller gaat veel dierenleed schuil.