Wakker Dier wint een gouden Effie Award

In 2012 zijn we gestart met onze strijd tegen de plofkip. Met publieke reclamecampagnes hebben we Nederland en de vijf grote supermarktconcerns wakker geschud. Inmiddels zijn alle grote supermarkten daadwerkelijk plofkipvrij. Zo krijgen elk jaar opnieuw ruim 145 miljoen kippen een beter leven. En dat is een prestatie waar we trots op zijn en die beloond is met een gouden Effie award.

De Effie’s zijn wereldwijd de meest prestigieuze vakprijzen voor de marketing- en reclamebranche. De Effie Award wordt toegekend voor effectieve communicatie in meer dan 30 landen verspreid over 5 continenten. De Effie is eigendom van Effie Worldwide, Inc. gevestigd in New York (VS) en wordt sinds 1983 in Nederland uitgereikt. Inzenders voor de Effie moeten aantonen dat de communicatie een belangrijke of doorslaggevende rol heeft gespeeld bij het behalen van een buitengewoon marketingresultaat. Deze veruit belangrijkste communicatieprijs van Nederland wordt georganiseerd door de VEA, Vereniging van Communicatieadviesbureaus en BVA, Bond van Adverteerders.

Lees meer over de successen van onze campagnes: