Nu op de radio: Eet Geen Dierendag

Op 4 oktober is het Eet Geen Dierendag – de diervriendelijkste dag van het jaar. Met een radiospot roept Wakker Dier iedereen op om mee te doen. Want we eten in Nederland ontzettend veel dieren. Dus elke dag dat we dat niet doen, telt.

600 duizend dieren

In de radiospot onthullen we hoeveel dieren we in Nederland elke dag eten: 600 duizend. En omdat dit gigantische getal bijna niet voor stellen is, maken wij het concreet. Stel dat je alle koeien, varkens en kippen die op één dag worden gegeten, achter elkaar zou zetten. Hoe lang is die rij dan? Het antwoord: heel lang. Net zo lang als de afstand van Amsterdam naar Brussel.

Meedoen?

Ben jij geïnspireerd geraakt om ook mee te doen dit jaar? Lees dan hier verder!

Ook veel bedrijven doen mee en zetten op 4 oktober vegetarisch eten in het zonnetje. Zo beleef je Eet Geen Dierendag bij Ikea en in de bedrijfsrestaurants van Albron, Appèl, Beijk, Cater Concept, Eurest, Hutten, ISS, Leo op ’t werk, TGTHR, Van Leeuwen, Van Lier, Vital4Skool en Vitam. Eet Geen Dierendag wordt mogelijk gemaakt door de Nationale Postcode Loterij.